Šiestaci celý jeden deň venovali téme voda. Integrované tematické vyučovanie znamenáprepojenie viacerých predmetov s jednou témou.
Venovali sme sa predmetom dejepis, geografia, technika, biológia, chémia, hudobná výchova,výtvarná výchova.
V dejepisnom bloku žiaci vytvárali starorímsky akvadukt, rímske mesto a aj odvod vody –stoku. Výsledkom je veľkolepý projekt o dĺžke 6 metrov. Je vytvorený presne podľastarovekých architektov.
V rámci predmetov chémia, biológia sa snažili experimentálno – bádateľskými aktivitamis prepojením s bežným životom odpovedať na otázky Ako sa voda dostáva do rastlín? Ako sadostane voda z pôdy až do najvyšších častí vysokého stromu? Venovali sme sa živočíchom napr. vodomerka, korčuliarka, ktoré na hladine rybníka pomocou nôh spôsobujú preliačenievodnej hladiny, a tým sme zodpovedali otázky povrchového napätia, (Ako je možné, žesponka pláva a pritom železo má 8-krát väčšiu hmotnosť ako voda?) na ktoré sme si ukázaliaktivizujúce metódy s použitím manipulačných predmetov. Pri metóde s využitím bádavéhoučenia sme sa venovali lávovej lampe. Veď ako je možné, že kvapky zafarbenej vody,prechádzajú pod vrstvu oleja? V poslednom celku sme sa venovali odstráneniu ,,čiernehozlata“. Katastrofa, ktorá zahubí ryby, živočíchy, zamorí vodu. Znečistenie sa pritom netýkalen podzemných vôd, ale aj vody v riekach. Pri aktivite tohto modelu sme si obliekli plášte,rukavice, štíty a deti likvidovali ropnú škvrnu pomocou metódy filtrácie, manipulácies predmetmi ako lyžička, špagát, servítka..
V rámci bloku ITV Voda sme na povzbudenie využili metódu brainstormingu pomocoumodrej kvapky, ktorú si deti počas hodiny vytvorili.
A na záver sa žiaci naučili zopár piesní s mokrou tematikou – napr. Kysuca, Kysuca, vodenkastudená, …. až po Voda, čo ma drží nad vodou.
Žiakom sa takýto blok veľmi páčil a rady si ho zopakujú opäť.